-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)
-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:51210 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:8

حضرت زهرا(س): مصلحت زن در اين است كه هيچ مرد بيگانه اي او را نشناسدو هيچ مرد بيگانه اي را نشناسد. اين حديث را چگونه پياده كنيم؟
سلام مانند ديگر اديان آسماني احياگر شخصيت زن و حافظ كرامت انساني اوست، اسلام به زن مانند مرد استقلال اقتصادي داده است اسلام به زن همانند مرد حقوق اجتماعي قايل است و زن مانند مرد مي تواند با رعايت قوانين و مقررات اسلامي در فعاليت هاي اجتماعي و اقتصادي و سياسي و فرهنگي شركت كند بلكه در بسياري از موارد، شركت زنان در جامعه و به عهده گرفتن مسؤوليت هاي عمومي مانند مردان واجب است مانند تصدي امور بانوان در جامعه و امر به معروف و نهي از منكر البته شركت در فعاليت هاي عمومي و به عهده گرفتن مسؤوليت ها در صورتي امر مثبت و سازنده است كه در چارچوب مقررات الهي و دين باشد. زيرا معيار در فعاليت هاي فردي و عمومي حفظ ارزش هاي اسلامي و قتوا است و در اين فرقي بين زن و مرد وجود ندارد. متفكر شهيد استاد مطهري در اين مورد مي فرمايند: [آنچه موجب فلج كردن نيروي زن و حبس استعدادهاي اوست حجاب به صورت زنداني كردن زن و محروم ساختن او از فعاليت هاي فرهنگي و اجتماعي و اقتصادي است و در اسلام چنين چيزي وجود ندارد. اسلام نه مي گويد كه زن از خانه بيرون نرود و نه مي گويد حق تحصيل علم و دانش ندارد بلكه علم و دانش را فريضه مشترك زن و مرد دانسته است و نه فعاليت اقتصادي خاصي را براي زن تحريم مي كند، اسلام هرگز نمي خواهد زن بيكار و بي عار بنشيند و جوري عاطل و باطل درآيد، پوشانيدن بدن به استثناء وجه و كفين مانع هيچگونه فعاليت فرهنگي و اجتماعي يا اقتصادي نيست. آنچه موجب فلج كردن نيروي اجتماع است آلوده كردن محيط كار به لذت جويي هاي شهواني است ]. از اين رهگذر است كه فاطمه زهرا(س) مي فرمايد: صلاح زنان در اين است كه طوري زندگي نمايند كه نه مردان بيگانه را ببينند و نه چشم بيگانگان بدان بيفتد و الا خود فاطمه زهرا(س) در متن مسائل سياسي اجتماعي قرار داشت و همواره از حق و اسلام و اهل بيت دفاع مي كرد بعد از رحلت پيامبر(ص) در آن شرايط حساس و دشوار بحراني كه فتنه و دشمن تماميت اسلام و قرآن را تهديد مي كرد. فاطمه زهرا بود كه با شركت خود در صحنه سياسي واجتماعي از مقام ولايت و رهبري دفاع مي كرد. با توجه به مطالب فوق ديدگاه حضرت زهرا(س) در مورد حضور زن در صحنه هاي اجتماعي و سياسي روشن مي شود. اگر از فاطمه زهرا(س) نقل شده ويژگي زن مسلمان اين است كه نه مرد نامحرم او را ببيند و نه او مرد نامحرم را ببيند [قال النبي(ص) لها اي شي خيرٌ للمرأة قالت لاتري رجلاً ولايراها رجل ] هرگز به معناي انزوا و گوشه نشيني زن مسلمان نيست بلكه يا منظور اين است كه در فعاليت هاي اجتماعي بايد آنچنان مقررات اسلامي را رعايت كند كه موجب نگاه حرام نامحرمان نشود وبالعكس و يا به آن معناست كه در مديريت امور بانوان خود زنان بايد عهده دار باشند تا نيازي به تماس با مرد نامحرم نباشد. اگر كمي دقيق تر بينديشيم اين سخن حضرت زهرا(س) بهترين الگو براي دنياي امروز است و چند كاركرد اساسي دارد: 1- تأمين سلامت و بهداشت معنوي جامعه. 2- رشد و استقلال و خودكفايي جامعه زنان. زيرا اگر قرار باشد زن را مردان نامحرم نبينند، لازمه اش اين است كه آنان داراي خودكفايي علمي در امور لازم خود مانند پزشكي و... باشند و اين بهترين عامل رشد جامعه زنان است. پس دور بودن از نامحرم به معناي گوشه نشيني نيست، بلكه فعاليت و تلاش علمي و عملي و رسيدن به خودكفايي است. براي آگاهي بيشتر ر.ك: 1- مسأله حجاب،شهيد مرتضي مطهري 2- فلسفه حقوق،قدرت اللَّه خسروشاهي - مصطفي دانش پژوه 3- فاطمه بانوي نمونه اسلام،ابراهيم اميني 4- زندگاني حضرت فاطمه،سيد هاشم رسولي محلاتي

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.